wtorek, 29 kwietnia 2014

O olejach stosowanych do wewnątrz

Jak wiadomo większość z nas wie, że NNKT są dla organizmu bardzo ważne. Ich niedobór od razu odbija się na naszych włosach, skórze, paznokciach.Włosy stają się łamliwe, suche i mało elastyczne. Na skórze mogą pojawiać się zmiany! Oprócz poprawy kondycji włosów i skóry działają też obniżając poziomu cholesterolu i poprawiając stan serca i naczyń krwionośnych. NNKT wchodzą w skład błon komórkowych dzięki czemu sterują ważnymi procesami życiowymi.



Wiadomo jedząc duża ilość ryb zapewnimy naszemu organizmowi odpowiednią ilość NNKT. Albo po prostu jedząc suplementy. Ale ja znalazłam jeszcze inny sposób picie oleju. Staram się pić z dwa razy dziennie łyżeczkę oleju. Na początku odstraszał mnie smak ale teraz nie mam z tym problemu, nawet nie muszę przepijać :) Dodaję go też do sałatek, nawet chleb maczam w oliwie z oliwek !

Jakie oleje wybieram do picia?
Olejów piłam już dużo. Gdy zaczęłam się tym interesować dowiedziałam się, że wiele z nich ma dodatkowo właściwości. Tak na przykład z pestek dyni reguluje hormony ;) Mojej mamie pomógł wyrównać okres podczas gdy tabletki nie dawały rady! Z czarnuszki walczy z komórkami nowotworowymi. Jak na razie piłam:
  • oliwę z oliwek
  • olej z pestek moreli
  • olej z pestek dyni
  • olej z czarnuszki egipskiej
  • olej z wiesiołka 
  • olej lniany
  • tran
W kolejnych postach będę starała się opisywać dokładniej działanie poszczególnych olejków :) Bo one na prawdę potrafią zdziałać cuda!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może to Cie zainteresuje? :)